איך להשתמש בבינה מלאכותית?

כדי להשתמש בבינה מלאכותית חשוב שנבין מהי בעצם ה"בינה המלאכותית" שעליה כולם מדברים.
בינה מלאכותית היא מחשב חכם שיודע ללמוד, לעזור וליצור אבל אנחנו אלה שמחליטים מה חשוב ומה הכי מתאים.

איך להשתמש בבינה מלאכותית
איך להשתמש בבינה מלאכותית

בפשטות, AI היא טכנולוגיה המאפשרת למערכות מחשב לבצע משימות שבדרך כלל דורשות אינטליגנציה אנושית, כמו למידה, קבלת החלטות, זיהוי דפוסים ואפילו יצירתיות.
היא יכולה לעזור לנו במגוון רחב של משימות: מכתיבת תוכן שיווקי, דרך יצירת תמונות ועיצובים, ועד ניתוח נתונים מורכבים. היא למעשה "עוזרת חכמה" שיכולה להאיץ תהליכים, לייצר רעיונות חדשים ולשחרר אותנו למשימות מורכבות יותר שדורשות את המגע האנושי הייחודי שלנו.

הדילמה AI והמקצוע שלנו

בתקופה האחרונה אני שומעת את זה שוב ושוב מלקוחות, קולגות, חברים. כולם מסתקרנים, מנסים, שואלים: מה זה אומר עלינו, כשכלי בינה מלאכותית יודעים לעצב, לכתוב, ואפילו מאפשר בניית אתר מקצועי בעזרת כלי AI ובלחיצת כפתור האם המקצוע שלי יחלוף מהעולם?

בינה מלאכותית הזדמנות עצומה

למרות שאני הראשונה שצריכה להילחץ מהמהפכה הזו, האמת? אני לא בלחץ, להיפך. אני מרגישה שזו הזדמנות אדירה. כי מניסיון אישי, AI לא בא להחליף אותנו, אלא להעצים את מה שכבר יש כאן.

איי אי הוא כלי עוצמתי, אין ספק, אבל הוא לא יודע להרגיש, לא לפרש את מה שלא נאמר, לא לקרוא בין השורות. הוא לא באמת מבין מה הלקוח צריך, הוא רק מקשיב למה שמזינים לו.

איך להוציא את המקסימום מ-AI

אחרי שהבנו שבינה מלאכותית היא לא תחליף למוח האנושי אלא כלי עזר אדיר, השאלה הגדולה היא איך משתמשים בה נכון כדי להוציא ממנה את המקסימום? כלי ה-AI מתפתחים בקצב מסחרר, ולכן חשוב לדעת איך לתקשר איתם בצורה שתניב תוצאות מדויקות, שימושיות ואיכותיות.

9 טיפים שישדרגו לכם את העבודה עם בינה מלאכותית:

1.  השפה אנגלית או עברית?

רוב כלי הבינה המלאכותית מבינים גם עברית, אבל התוצאות הכי מדויקות ומפורטות בדרך כלל מגיעות מניסוח ההנחיות באנגלית, כי המודלים האלה למדו בעיקר מטקסטים באנגלית.
אם הכלי עובד טוב גם בעברית, שווה לנסות ולהתנסות בשתי השפות – יש פעמים שעברית תספק בדיוק את מה שדרוש, במיוחד לאתרים או קהלים דוברי עברית.

ההמלצה שלי:
התנסו גם באנגלית וגם בעברית, השוו את התוצאות ובחרו את מה שמשרת אתכם הכי טוב בכל משימה.

כך תחוו בעצמכם את היתרונות של כל אפשרות ואולי תופתעו לגלות כמה מגוון ויצירתיות זה יכול להוסיף!

2. אל תתפשרו על כלי אחד השוו פרומפטים

בעולם הבינה המלאכותית יש מגוון אדיר של כלים: מChatGPT, דרך Gemini של גוגל, ועד כלי יצירת תמונות כמו Midjourney או DALL·E.
כל אחד מהם "חושב" ומגיב קצת אחרת, ויכול לספק רעיונות ותוצרים מגוונים גם כשהבקשה זהה.

תשתמשו באותו הפרומפט (הנחיה, שאלה או רעיון) בכמה כלים שונים. תשוו בניהם וגלו:

  • אילו כלים מבינים אתכם הכי טוב למשימות מסוימות.
  • מי נותן את התוצאה או ההשראה שהכי מתאימה לכם או למותג שלכם.
  • אולי תופתעו לקבל זווית שלא חשבתם עליה בכלל!

טיפ חשוב ממני:
תחשבו רחב תנו לעצמכם לחפש פתרונות במקביל, לא רק בכלי אחד. גמישות מחשבתית והתנסות בכלים מגוונים יפתחו לכם אפשרויות חדשות, יעוררו יצירתיות, ויובילו אתכם לתוצאה המדויקת והמרגשת ביותר עבורכם.

3. דיוק ופרטנות בפרומט זה שם המשחק

כשאתם נותנים הנחיה לכלי בינה מלאכותית, תתייחסו אליו כאילו הוא עוזר חדש, שלא מכיר אתכם וצריך להבין הכל מההתחלה. הפרומפט חייב להיות מדויק, ברור ומפורט ככל האפשר במיוחד אם אתם מבקשים יצירה ויזואלית כמו תמונה, עיצוב לוגו או כתיבת תוכן.
אל תשאירו מקום לפרשנות: פרטו צבעים, סגנון, אווירה, קהל יעד וכל פרט קטן שיכול להשפיע על התוצאה.
ככל שהפרומפט יכיל יותר מידע מדויק, כך התוצאה שתתקבל תהיה קרובה למה שבאמת רציתם.

טיפ זהב:
נסחו תחילה את ההנחיה הכי מדויקת שאתם יודעים ואז בקשו מה-AI עצמו לנסח עבורכם פרומפט מקצועי ומשופר לאותה משימה.
לעיתים קרובות, הכלי יעזור לכם לחדד ולשדרג את הבקשה ותוכלו לגלות גישה חדשה או ניסוח שעושה את כל ההבדל.

4. לאתגר את הבינה המלאכותית משימת העל

כלי AI כל הזמן מתפתחים ולומדים, לכן מה שעבד אתמול לא בהכרח יניב את התוצאה הכי טובה מחר. במקום להיצמד תמיד לאותו ניסוח או בקשה, נסו לגוון לשנות את הניסוח,
לשאול אחרת, להוסיף זווית או דרישה לא שגרתית
. תופתעו כמה הכלי פתאום "קולט" רעיונות חדשים ומייצר תוצרים מקוריים ויצירתיים יותר.

קבעו לעצמכם הרגל לנסות לפחות פרומפט אחד יצירתי או ניסוח לא סטנדרטי בכל משימה. התרגול הזה יחשוף בפניכם יכולות נוספות של הכלי, יעודד אתכם לחשוב מחוץ לקופסה – ויעזור לכם להפיק הרבה יותר ערך מהבינה המלאכותית לאורך זמן.

5. AI האם הבנת אותי?

לפני שאתם מבקשים מ AI לבצע משימה מורכבת, בקשו ממנו לוודא שהוא הבין אתכם. הזינו לו הנחיה בסגנון: "האם הבנת את מה שביקשתי? חזור עליה במילים שלך, ותחזיר לי תשובה מפורטת רק אחרי שבדקת את עצמך." זה מבטיח שהכלי באמת תפס את כוונתכם ומפחית טעויות מראש.

אם אתם רואים שה AI לא סיכם נכון את הבקשה או התפספס בניואנסים החשובים, נסחו את הפרומפט מחדש והוסיפו דוגמאות מוחשיות או הסבר קצר על מה חשוב לכם במיוחד. לפעמים משפט כמו:
"הכי חשוב לי שהתוצאה תהיה ידידותית למתחילים / שתשמרו על סגנון מאוד ענייני"
יכול לעשות את כל ההבדל בתשובה הסופית.

6. תמיד תדרשו 2 גרסאות לפחות

אל תסתפקו בגרסה הראשונה שהכלי מציע. תמיד תדרשו לפחות 2-3 גרסאות שונות לאותו הפרומפט. אתם תופתעו לגלות שהמיקס בין שתיים או שלוש מהתשובות לקחת אלמנט מפה, רעיון משם יוביל לתוצאה שהיא 99% הצלחה. זה כמו "סיעור מוחות" עם עוזר וירטואלי.

תנו לכלי הבינה עצמו למזג עבורכם את אלמנטי החוזק מכל גרסה, או נסו בעצמכם להרכיב גרסה חדשה מהחלקים שאהבתם. בדרך הזו תפיקו מה AI את הערך הגבוה ביותר, ותגיעו לתוצאה שלרוב תתעלה על כל גרסה בודדת בפני עצמה.

7. תנו משוב מדויק: הכלי לומד מכם!

כלי AI משתפרים באמצעות אינטראקציה ומשוב. אם קיבלתם תשובה לא מדויקת, חלקית, או לא נכונה אל תוותרו. ספקו משוב מפורט: "זו התחלה טובה, אבל… לא התייחסת ל, או 'זה מעולה, אבל תוסיף/תשנה את…'". ככל שתהיו ספציפיים יותר במשוב, כך הכלי ילמד וישתפר, ותוכלו לקבל תוצאות מדויקות יותר בהמשך.

8. AI טועה למדו אותו!

רגע, אל תמהרו לעזוב כשה AI "מפספס". זו הזדמנות פז ללמד אותו! הקדישו דקה נוספת וכתבו לו איך כן פתרתם את הסוגיה. למשל: "הצעת לי פתרון X, אבל הדרך הנכונה הייתה Y." כשאתם מתקנים ומלמדים אותו, אתם לא רק מחדדים את ההבנה שלו לאותו רגע, אלא גם תורמים לשיפור יכולותיו העתידיות. הוא "לומד" מכם!

9. למיטיבי לכת בשבילי הבינה המלאכותית

בדקו את התוצר דרך עיניו של הלקוח עם אותו כלי-AI
אחרי שקיבלתם מהבינה המלאכותית טקסט, תמונה או לוגו, אפשר "להפוך את היוצרות" ולבקש ממנו להיות הלקוח:
"עכשיו תענה לי כאילו אתה הלקוח. האם התוכן הזה מובן? האם היית אוהב את הלוגו/הטקסט/התמונה? מה לדעתך אפשר לשפר כדי שזה יהיה מדויק יותר עבור קהל היעד?"

התרגיל הזה יעזור לקבל נקודת מבט חדשה על התוצר, לזהות חוסרים או נקודות לשיפור, ולחזק את ההתאמה לקהל. לפעמים דווקא כשנותנים ל AI "להרגיש" כמו הלקוח, עולים רעיונות או הערות שלא חשבתם עליהן וזה מוסיף עוד שכבת עומק לתהליך.

הדרך להגיע לתוצר 100 אחוז מקורי היא לעבור על כל הטיפים הללו בסבלות במיוחד בכתיבת תוכן תוכלו לבדוק בכלי כאן האם התוכן שלכם מקורי

הגעתם לתוצר סופי? מצוין!

עכשיו הזמן לעצור רגע להביט מהצד שבוחן בעיניים חדשות.

 קחו את מה שיצרתם בעזרת הבינה המלאכותית (טקסט, תמונה, לוגו, סרטון כל פלט) ותשאלו את עצמכם:

  • האם הייתי מרוצה כלקוח מהפתרון הזה?

  • האם המסר ברור, מושך ומדבר בדיוק אלי?

  • האם העיצוב או התוכן מרגישים אנושיים, טבעיים, ואותנטיים או שעדיין "משהו חסר"?

אפשר גם לשתף אדם נוסף, חבר או קולגה, לבקש מהם להגיב כאילו הם הלקוח: האם הם הבינו? האם זה נראה אמיתי? האם יש מקום לשיפור?

לפעמים תוצרים של כלי AI יוצרים רושם ראשוני מעולה, אבל בפועל הם עלולים להחמיץ את הדקויות, הרגש והמגע האנושי שחשובים כל כך לקוראים, לקוחות וגולשים.

אם משהו נשמע לכם טכני מדי, כללי או חסר ייחוד זה הרגע להוסיף דוגמאות אישיות, אנקדוטות מהחיים, מסר או ערך שמיוחד לעסק שלכם.

התהליך הזה לא רק מבטיח שהתוצאה תתחבר באמת ללקוח, אלא גם מעלה משמעותית את הסיכוי שהפלט ישמש אתכם בפועל, וייראה מקצועי ואמין בכל עין בוחנת.

מדוע עליך להשקיע באתר?
היתרונות שמכניסים לך כסף:

שירותי פרילנס לסוכנויות דיגיטל

נכס מניב

האתר הוא הבית העסקי שלך. במקום לשלם שכירות לפלטפורמות זרות, את/ה בונה נכס עצמאי שערכו עולה עם הזמן.

קידום אורגני

מנוע צמיחה אורגני

האתר שלך עובד בשבילך גם כשאת/ה ישן/ה! משיכת לקוחות חדשים בחינם מתוצאות החיפוש של גוגל.

שירותי פרילנס לסוכנויות דיגיטל

עלות שמחזירה את עצמה

השקעה מקצועית היא קבלת יותר לידים ורכישות, מה שמוביל לכך שהאתר משלם את עצמו תוך זמן קצר.

כל השרותים שאנו מציעים

שליטה מלאה בנכס

את/ה הבעלים הבלעדי של האתר ושל נתוני הלקוחות. אפס תלות בפלטפורמות חיצוניות שמשנות חוקים.

עיצוב גרפי לרשתות חברתיות

חיזוק המותג והבידול המקצועי

הצגת המומחיות שלך בצורה שלא משאירה ספק. מיתוג מקצועי מעלה את ערך המוצר שאת/ה מוכר/ת.

נגישות לאתר

נגיש לכל אחד

אתר ידידותי לכל גולש ופתוח לקהל רחב יותר. מעביר מסר של אכפתיות ומקצועיות חסרת פשרות.

אנחנו לא בונים אתרים, 

אנחנו יוצרים נכסים מניבים

למה לבחור בנו?

בחירה בסטודיו של מל היא מסירת האתר שלכם בידי צוות בעלי מקצוע שמבינים את עולם הפיתוח ועיצוב האתרים ויכולים לבצע פעולות לשיפור מיקום האתר שלכם.

ממש כמו כאן בכתבה על איך להשתמש בבינה מלאכותית? ועל קידום האורגני שלכם כולל במנועי החיפוש מבוססי ה-AI.

אנחנו יודעים שרצף של פעולות יומיומית ייתן את פירותיו זה דורש סבלנות ומתאים לבעלי עסק עם חשיבה עתידית שלא מחפשים תוצאה מיידית.

דברו איתנו: 054-8964830

שאלות ותשובות בנושא: איך להשתמש בבינה מלאכותית?

כדי לבדוק אם לוגו הוא מקורי ולא מועתק, קיימות מספר שיטות וכלים, אך חשוב להבין שכלי זיהוי מקוריות ללוגואים פחות מדויקים וזמינים ביחס לבדיקות טקסט.
הנה מה שאפשר לעשות:

  • חיפוש תמונה בגוגל (Google Reverse Image Search): העלה את הלוגו או גרור אותו לחיפוש התמונות של גוגל כדי לבדוק אם קיימים לוגואים דומים או זהים ברשת.

  • פלטפורמות כמו TinEye: בדומה לגוגל, מאפשרות חיפוש הפוך לפי תמונה ברשת כדי לאתר הופעות קודמות של לוגואים דומים.

כדי להפוך תוכן של בינה מלאכותית לאנושי, כדאי להוסיף לו את הקול האישי שלך: שלבי חוויות, דוגמאות מהמציאות, רגשות, הומור וסגנון ייחודי. ערכי את הטקסט כך שיתאים לאופי ולתחומי העניין של קהל היעד, בדקי שיש בו מבנה ברור ורצף הגיוני, ואל תהססי לשנות ניסוחים כדי שהתוכן ירגיש חי, רלוונטי ואותנטי.
גם שיתוף דעה אישית או תובנה שלך, ושימוש בשפה יומיומית, יוסיפו מגע אנושי שקשה לבינה מלאכותית לייצר בעצמה.
ניתן לבדוק בכלים כמו: https://writehuman.ai/ את התוכן.

התוצאה של בינה מלאכותית אינה תמיד מקורית לחלוטין, מפני שהמערכת יוצרת תוכן חדש על בסיס דפוסים, רעיונות ונתונים שעליהם היא אומנה כלומר, היא "נשענת" על מידע קיים מהעבר ולא ממציאה הכל בעצמה. ייתכן שחלקים מהטקסט, מהתמונה או מהרעיונות שמפיקים באמצעות AI יהיו דומים או קרובים למה שכבר קיים ברשת או במאגרי מידע.

יש כיום כלים כמו Originality.AI שבודקים האם התוכן שנוצר על ידי בינה מלאכותית הוא באמת ייחודי או שהוא מזכיר תכנים קיימים ואף יכולים לגלות אילו קטעים בטקסט נוצרו על ידי AI לעומת אלו שנכתבו על ידי בני אדם. כלים אלה עוזרים לוודא שהתוצאה אינה מועתקת או מועתקת חלקית, וכן למנוע בעיות של זכויות יוצרים.

בשורה התחתונה: התוצר של AI נחשב "חדש", אבל לא תמיד "מקורי" במאה אחוז לכן מומלץ תמיד לבדוק מקוריות, במיוחד כשמדובר בתוכן חשוב, טקסטים לשיווק, מדיה יצירתית או עבודות אקדמיות.

קראת על: איך להשתמש בבינה מלאכותית? אולי תרצה לקרוא גם:

איך להשתמש בבינה מלאכותית