פעולות קבועות שיש לבצע על מנת לשלול אפשרות מגורמים מזיקים לפרוץ לאתר.
אופטימיזציה-Optimization
התאמה מלאה של דף האינטרנט למנוע החיפוש במטרה להביא את הדף למיקום גבוה בתוצאות החיפוש. האופטימזציה נעשית על ידי מגוון פעולות באתר כדי לשפר ביצועים כמו, חווית המשתמש מהירות ועוד
אחסון אתרים-Hosting
חברת שרתים וירטואלים המאפשרת דרכם לאחסן אתרי אינטרנט ועל ידי כך הם מונגשים כדפי אינטרנט לגולשים.
אנקור-Ancor
אנקור הוא מילת מפתח שמופיעה כקישור.
א
אלמנטור-Elementor
אלמנטור הוא תוסף המתאים למערכת קוד פתוח וורדפרס ובעזרתו ניתן לעצב את האתר.
אתר תדמית
אתר שנועד לייצג בעל מקצוע, עסק, שירות או מוצר. אתרים אלו יהיו בד”כ אתרים קטנים בדרך שיכללו לרוב מספר עמודים קטן. כמו דף ראשי, אודות, צור קשר, בלוג ועוד.
אפיון אתר
פעולה הנעשית בשיחה או בשאלון בין הלקוח למבצע לפני בניית אתר על מנת לתכנן מראש איך יראה האתר מבחינה עיצובית מה יהיה התוכן המדיה למי מיועד האתר, מה הוא צריך לשרת ועוד.
ארגז חול
הוא מושג הקשור לקידום האתר
א
אטרביוטס-Attributes
תכונות מסוימות ניתנות לאלמנט מסוים באתר.
ב
בניית קישורים
בניית קישורים היא פעולה משמעותית מאוד שיכולה להשפיע על קידום האתר בצורה אורגנית במנועי החיפוש. את הקישור יוצרים דרך תוכן והדגשת מילת מפתח כקישור המוביל מהאתר המארח אל האתר שלך.
ד
דומיין-Domain
כתובת ייחודית של אתר, זהו שם האתר במנועי החיפוש. את הדומיין רוכשים והוא בבעלותך כל עוד שילמת עליו.
דיסקליימר- Disclaimer
הערת התנערות מאחריות של חברה. באתרים בהם ישנו ייעוץ בנושאים רגישים כמו רפואה, משפטים, נהוג לכתוב הערה כי התוכן המוצג באתר אינו מהווה תחליף לייעוץ של איש מקצוע.
דף 404-Page 404
זה הוא דף שבא לומר לגולש שהיגיע לעמוד שלא קיים דף זה חשוב גם לקידום אורגני של האתר.
דף נחיתה-Landing page
זה הוא דף אינטרנטי פרסומי שמטרתו להניע לפעולה אחת ברורה על מנת שהגולש יבצע את אותה פעולה שנדרשת ממנו. כמו לדוגמה: רישום לניוזלייטר, מילוי טופס, השארת טלפון ועוד.
ד
דף תודה
הוא דף באתר שהגולש מועבר אליו אחרי ביצוע פעולה מסוימת. לדוגמא: לאחר שמילט טופס והשאיר פרטים.
ה
הידר-Header
החלק העליון באתר. בדרך כלל חלק קבוע שיופיע בכל מקום באתר.
היררכיה
הסדר באתר של העמודים הקטגוריות והפוסטים. סידור לפי חשיבות הנושא באתר.
הפניה 301
הפניה 301 מאפשרת להודיע לגולשים ולמנועי החיפוש השונים שמגיעים לאתר כי דפים מסוימים, ספריות, או כל האתר עברו לכתובת חדשה.
התאמה למובייל
התאמה של האתר למובייל היא חשובה מאוד בגוגל משום שרוב המבקרים באתר גולשים כיום מהמכשיר הנייד. ההתאמה נדרשת גם לקידום האורגני במנועי החיפוש וגם עבור חווית המשתמש.
ו
וורדפרס
מערכת חינמית של קוד פתוח שאפשרת באמצעותה לבנות אתרי אינטרנט ללא ידע בשפות התכנות.
ח
חווית משתמש
ביטוי שמתאר את נוחות הגלישה של המשתמשים באתרי האינטרנט באפליקציות ועוד..
ט
טמפלט
תבנית עיצוב נועדה לשימוש בהגדרות החוזרות על עצמן באתר הכוונה ליצור מבנה אחיד לעמוד, פוסט, מוצר ועוד במבנה אחיד ללא צורך לעצב כל חלק בנפרד.
טראפיק
טראפיק מונח שמתאר תנועה של גולשים שנכנסים לאתר כל שהוא ככל שהתנועה גבוה יותר זה מראה על מספר מבקרים רבים יותר.
טקסונומיה
סיווג לפי אותו תחום, בהקשר של בניית אתרים מדובר בקטגוריה.
י
יוסט
תוסף לאתרי וורדפרס אשר בעזרתו עושים קידום אורגני לאתר במנועי החיפוש.
מ
מהירות האתר
הזמן שלוקח לאתר לעלות מהרגע שהגולש לוחץ על מילת החיפוש, ועד חשיפת המידע. אתר שהוא איטי עלול לגרום לגולש לברוח מהאתר מה שיעלה את אחוז הנטישה של האתר.
מחקר מילות מפתח
תהליך של מציאת מילים או ביטויים שגולשים משתמשים איתם במנועי חיפוש על מנת למצוא את מבוקשם באותו נושא. מחקר זה הוא אחד מתפקידיו של מקדם אתרים.
מילת מפתח-Keyword
מילה או ביטוי שאיתם גולשים מחפשים מידע או שירות.
מילת מפתח זנב ארוך
משפט ממוקד למילת מפתח כללית. לדוגמה: לימודי רפואה זה ביטוי כללי לעומת לימודי רפואה באוניברסיטת תל אביב- זה ביטוי מפתח ממוקד יותר.
מ
מפת אתר-Site map
מפת אתר עמוד שבו גוגל וגם הגולשים יכולים למצוא את כל העמודים הקטגוריות והפוסטים באתר.
מרחק לחיצה
כמות ההקלקות של הגולש שמגיע לעמוד הראשי באתר ועד שהוא יגיע לעמוד מסוים שהוא רוצה להגיע אליו. ככל שכמות ההקלקות קטנה כך האתר יותר ספציפי ויקודם טוב יותר.
נ
נגישות
פעולות שמבצעים באתרי אינטרנט שמאפשרות לאנשים עם מוגבלויות שונות לעשות שימוש במידע ובשירותים שמציעים אתרי האינטנט השונים. לדוגמא: עיוורים ומוגבלי ראיה,מוגבלים פיזית,שמתקשים להפעיל את הידיים, אנשים עם ליקוים בשמיעה ועוד…
נישה
הוא נושא ממוקד. ואתרי נישה מתמקדים בנושאים מאוד מצומצמים שמותאמים לגולש. לדוגמה אתר בנושא כלבי נחייה.
ס
סמכות אתר
דבר שמשפיע מאוד על של הקידום האורגני סמכות מתקבלת מגוגל. ישנם מספר מדדים שקובעים סמכות של אתר. וותק האתר, מילות מפתח ממוקדות, בניית קישורים,המשך יצירה ופירסום תכנים איכותיים בקביעות כדי לשפר את הסמכות של האתר.
סיידבר-Sidebar
תפריט ניווט צידי, בימין או בשמאל לעמוד המאפשר למשוך את תשומת לב הגולש לנושאים נוספים , לפרסום ועוד.
פ
פאביקון-favicon
זה הוא סמל האתר במנועי החיפוש. הסמל עוזר לזהות את האתר בעיקר שיש עוד חלונות פתוחים במקביל.
פוטר-Footer
החלק התחתון באתר. בדרך כלל הוא יופיע בעיצוב אחד בכל האתר. הפוטר הוא המקום החשוב ביותר לייצר סמכות בין העסק שלך למבקר באתר. בפוטר יש לשים את כל פרטי יצירת הקשר, מפת הגעה, רשתות חברתיות, ניווט מהיר בעמודי האתר ובנושאים המובילים.
פירורי לחם-Breadcrumbs
אלמנט באתר המשמש כתפריט פנימי. בדרך כלל נמצא בחלק העליון של עמוד בצמוד לכותרת . תפקידו לסייע למשתמש באתר לנווט אחורה עד לדף הראשי.
ק
שגיאה 410
זה הוא קוד שבעזרתו מידעים את גוגל שעמוד מסוים באתר נמחק לצמיתות מה שיאפשר לגוגל להבין שזה לא שגיאה אלא בעמוד שלא צריך אותו יותר ולכן גוגל יוריד אותו .זו היא פעולה שבעל האתר צריך לדאוג לבצע אחרת גוגל יחשוב שמדובר בשגיאה.
קידום אורגני-S.E.O
קידום אורגני-מספר רב של פעולות שיש לבצע באתר כדי להופיע במקומות הראשונים במנועי החיפוש הפעולות העיקריות והנפוצות הן כתיבת תוכן טוב, חויית משתמש, בניית פרופיל קישורים, טיפול נכון בתמונות ועוד. SEO-Search Engine Optimization
קידום ממומן בגוגל
קידום שמתבצע על ידי מודעה של טקסט ותמונה ומקודמת לפי תשלום.(לפי תעריף של מילת המפתח המבוקשת). ppc – pay per click
קישור חיצוני
אתר בעל סמכות שמקודם בגוגל ונותן המלצה לאתר אחר. על ידי קישור באתר המקודם שמוביל לאתר האחר.
ק
קישור פנימי
הפניה של דף פנימי באתר לדף אחר באותו אתר.
ר
רספונסיביות
אפשרות לייצר התאמות בין אלמנטים ודפים שונים שמוצגים באתר כך שיתאימו לכל סוגי המכשירים (מחשב, טאבלט, וטלפונים ניידים.)
ש
שיווק במדיה חברתית
שיווק ברשת חברתית היא אסטרטגיה שיווקית שמטרתה להגדיל את התנועה ולחזק של העסק או המותג באותם רשתות.
שרת אינטרנט
מקום בוא מאוחסנים האתרים שמחפשים הגולשים. שרת אינטרנט היא מערכת מחשוב שנותן שירות להפעלה ואירוח תוכנה לאתרים.
ת
תג כותרת
כותרת ראשית (תגית h1) הוא שער הכניסה לעמודי האינטרנט שלך יש חשיבות רבה בביצוע אופטימיזציה אחרת הגולש הפוטנציאלי לא יגיע לבקר אצלך באתר דרך מנועי החיפוש.
תוכן מקורי
כמעט כל אתר כולל בתוכו תכנים, הן בעמודי האתר והן בכתבות או תמונות. על בעלי האתר מוטלת אחריות לכתוב תוכן מקורי בלבד שאינו מועתק מאתר או כלי אחר.
תפריט ניווט מרכזי
התפריט המרכזי העליון מאפשר לגולש לעבור בין דפי האתר החשובים והרלוונטים עבורו. במקביל הוא מאפשר למנועי החיפוש להבין את חשיבות הנושאים באתר.
תפריט המבורגר
זה הוא אייקון, סמל של תפריט הניווט הראשי של האתר כך שבלחיצה עליו בגלישה בפלאפונים יפתח תפריט הניווט של האתר.