מהו דף נחיתה?

דף נחיתה הינו דף אינטרנטי שמטרתו העיקרית היא להניע את הלקוח לבצע פעולה כזו  שתייצר לעסק שלך- לידים– (לקוחות פוטנציאלים).
מבנה דף הנחיתה-לרוב יהיה בעל הנחייה אחת ברורה לבצע פעולת שליחה כמו: פרטים אישיים, אימייל, טלפון או פרט ספציפי לאותו מוצר או שירות.
(לדוגמה: איזור גיאוגרפי, השכלה, תחום עניין ועוד)
דף נחיתה יהיה ברוב המקרים דף Call to action
והוא יהיה בנוי מ-3 מרכיבים עיקריים:
  • ממוקד פעולה
  • פשוט להבנה (קופי ומיקרוקופי מדויק וקצר)
  • ושימוש בויזואליות שמושכת את העין במידי. (תמונה שמדברת את המוצר או השירות).
דף נחיתה מתאים לבעלי עסקים קטנים שמחפשים ליצור אוטומציה, להקל על תהליך רישום הלידים,
ולהגדיל את כמות הלקוחות הנרשמים לעסק ו-לחברות – משווקים וסוכניות פירסום.


איך לבנות דף נחיתה שמייצר פניות ועושה את העבודה?
הנה הדרך לבניית דף נחיתה מנצח. 

יש לך עסק מזל טוב, השקעת המון חשיבה ,זמן ,כספים ועוד.
הגיע זמן השיווק והחלטת להשתמש בכלי הנהדר דף נחיתה, על מנת לגרום ללקוחות שלך להירשם ולהכיר את השירות/מוצר של העסק שלך.

אילו נקודות חשובות חייבות להתקיים בכתיבה ועיצוב של דף נחיתה בכדי לגרום לגולש שמגיע לדף הנחיתה להירשם ולהשאיר את פרטיו מבלי לעזוב.
חשוב שתדע את הנקודות החשובות שחייבות להתקיים בדף נחיתה מקצועי, גם אם אתה לא מתכוון בעצמך לכתוב ולעצב את דף הנחיתה .

איך תזהה איש מקצוע טוב?
שיכתוב לך דף נחיתה ממיר לקוחות מבקרים ללקוחות נרשמים ומשלמים ?

כן, זה קצת ארוך אבל שווה שתקרא עד הסוף.
1. הגדרת פעולה אחת ברורה אותה צריך לבצע הלקוח בדף הנחיתה:
דאג לבקש מהלקוח הפוטנציאלי לבצע פעולה אחת ברורה.
בסיכומו של דבר אנחנו מעוניינים שהלקוח הפוטנציאלי שמגיע לדף הנחיתה יבצע פעולה אחת כלשהי.
הפעולה שתעדיף שהוא לא יעשה זה לצאת מהדף מבלי לבצע את
אותה הפעולה אשר הגדרת למטרת דף הנחיתה.
טעות הנפוצה בדפי נחיתה: “ריבוי פעולות”
הימנעו מ“ריבוי פעולות” –
לדוגמא: אנו מוכרים שירותי קיטריינג והפעולה שהוגדרה
היא השארת פרטים, יחד עם זאת אנחנו מבקשים להיכנס לאתר שלנו, לבקר בעמוד הפייסבוק שלנו לעבור על פרופיל החברה שלנו ועוד… ריבוי הפעולות הללו מונעים מהלקוח לבצע את הפעולה הרצויה, לכן יש להגדיר פעולה אחת ברורה שעל הגולש לבצע ולא להעמיס עליו בעוד פעולות. כמו כן רצוי להתמקד בשירות אחד ותועלת
עיקרית מהשירות. בדף נחיתה לא ננסה למכור ללקוח חדש, כבר בהתחלה את מגוון השירותים שיש לנו להציע

אנו נתאים לו את השירות המתאים ביותר שעונה על הבעיה שלו ברגע הזה.

אז כפי שהבנת אין טעם להשאיר לינקים של פיסבוק ,אינסטגרם
ועוד פלטפורמות שאתם נמצאים שם. הגולש ילחץ מהסקרנות לבדוק וברגע הזה איבדתם אותו למה ?
כי ברגע שהוא יצא לו לפיסבוק משם הוא ימשיך לשוטט ברחבי הפידים של הפיסבוק וישכח מאיפה הגיע ובעצם ישכח אותכם.
כנ"ל לגבי פלטפורמות נוספות כגון אינסטגרם ,יוטיוב ועוד.
אז בלי לינקים בבקשה.
2. סוגי ההרשמה שאפשר לבקש מהגולש לבצע בדף נחיתה
השארת פרטי הגולש שם פרטי, שם משפחה ,כתובת אימייל טלפון ועוד.
טיפ חשוב –ככל שתבקשו מהגולש להשאיר יותר פרטים שם +שם משפחה +אימייל+טלפון מספר הנרשמים ירד .
(היום במיוחד לגולשים אין סבלנות )לכן תבקשו שם
+אימייל ואם זה ממש חשוב אז,גם מספר טלפון .
תלמדו לשחק עם הבקשה למילוי פרטים תראו מה הכי גורם לאנשים להירשם לא עכבות.
ואם אתם חייבים את כל הפרטים שם+שם משפחה +כתובת מייל
טלפון זה יעשה סינון ותקבלו לידיים איכותיים יותר.
כמות מול איכות כל אחד והשיקולים העיסקים שלו.
3. הנעה לפעולה
חשוב על רעיון שתוכל לשלב בדף הנחיתה כדי לשכנע את הלקוח הפוטנציאלי שהגיע אליו,
שכדאי לו להשאיר את פרטיו. להלן מספר דוגמאות – מה תוכל להעניק ללקוחות בתמורה להשארת הפרטים:

*פגישת הדגמה חינם
*שיחת ייעוץ טלפונית חינם וללא התחייבות
*קבלת מידע בנושא למייל
*שובר הנחה, אחוז הנחה
*הטבה ייחודית

ועוד מגוון אפשרויות – אך דאג לקשור את ההטבה תמיד לשירות אותו אתם מציעים!

4. הכותרת היא המלכה
הכותרת הראשית של דף הנחיתה קובעת את הצלחתו – היא צריכה להיות מושכת
ומעניינת מספיק על מנת שהגולש ירצה להמשיך לקרוא או לבצע את הפעולה שלשמה הבאת אותו לדף הנחיתה.
ברוב המוחלט של המקרים מומלץ מאוד ואף רצוי להשתמש במילת המפתח אותה חיפש הלקוח – בכותרת עצמה.
למשל לקוח חיפש “ציוד לדיג ” ובכותרת דף הנחיתה
יופיע “ציוד לדיג ” – הרלוונטיות בין החיפוש לדף הנחיתה גדלה
וכך גם הסיכוי שהוא יצור איתך קשר.שלב עם מילת המפתח בכותרת טקסט משכנע:
רצוי שהכותרת תהיה ברורה, נוגעת בצורך או בבעיה שלשמם הגיע הגולש לדף שלך.
כל מה שמגיע מבחינת טקסט אחרי הכותרת של דף הנחיתה-
צריך לתמוך ולחזק – את הכותרת שכתבת.
5. טקסט בדף נחיתה: פחות זה יותר
אל תרבה ביותר מידי טקסט (כי זאת גם פעולה בסופו של דבר…)

הטקסט אמור לכוון לפעולה שהוגדרה או/ו לתמוך בביצוע הפעולה.
השתמש בטקסט הנוסף בעיקר כדי לתמוך בכותרת ולספק תועלות ממשיות שהלקוח
מרוויח מהן – למשל:

15% הנחה לנרשמים עד סוף חודש אפריל
בין הנרשמים תערך הגרלה ל….
> בונוס לנרשמים – שובר זוגי למסעדה לנרשמים עד סוף חודש מאי .
ועוד הרבה אפשרויות רבות ומגוונות, זכרו תמיד לחבר את ההטבה לשירות שלכם.

6. גרפיקה: עיצוב שקולע למטרה
"צבעים" יותר זה פחות אתה לא רוצה שמי שיכנס לדף נחיתה יקבל כאב ראש בשביל לשמור על רמת מיתוג רצוי להשתמש בלא יותר מ 3 צבעים .לא הצלחתם להתאפק אז תוסיפו עוד ,אבל לדאוג שתהיה הורמוניה בין הצבעים.
“כל המוסיף גורע” בהרבה פעמים תוספות גרפיות מסוימות רק גורמות לדף הנחיתה להראות לא מושך.
"תמונה שווה מיליון מילים" וסירטון פי מיליון . הוספתם סירטון תחסכו במילים. רצוי שהטופס ליצירת הקשר יהיה ברור ובולט ושהגולש לא יצטרך לגלול כדי להגיע אליו.
טיפ של אלופים -כפתור הנעה לפעולה צריך להיות בצבע בולט ושונה משאר צבעי הדף.
(הגענו עד הלום ..הכפתור חייב להיות ברור ובולט לעין)
7. רגע לפני העלייה לאויר: בדקו את דף הנחיתה שלכם
שלח את דף הנחיתה לחברים, מכרים וקולגות וקבל את דעתם
העלה את דף הנחיתה עם דף נחיתה נוסף, עם נוסח שונה כדי לבדוק מי מהם יותר “תופס” וגורם למספר נרשמים גבוה יותר.
המשך לשפר ולחזק את דף הנחיתה: איזה דף עובד יותר
קבל פידבקים מלקוחות שהגיעו אליך מדף הנחיתה ושאל אותם מה הם הכי הרבה אהבו.
בהצלחה בבניית דף הנחיתה המנצח .

כתבות נוספות:

אתרי וורדפרס
זוהר מאטיס

מה זה בנטו גריד באתרי אינטרנט?

בנטו גריד (Bento Grid) הוא עיצוב מודרני ופופולרי במיוחד בעולם בניית האתרים. העיצוב שואב השראה מקופסאות הבנטו היפניות – קופסאות אוכל המחולקות לתאים נפרדים, כאשר

קרא עוד »
איך לקדם את האתר שלך אורגנית בגוגל
מגזין
זוהר מאטיס

איך מקדמים אתר בגוגל?

כשיופי ואופי מתחברים… אתר אינטרנט זה לא רק עיצוב אלא: שילוב ומינון נכון בין עיצוב מניע לפעולה לקידום אורגני של האתר, בת'כלס ללקוח שלך חשוב

קרא עוד »
דילוג לתוכן